Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

φτιάξε καρδιά μου το δικό σου παραμύθι...


Ο Πήτερ Παν είναι ο ήρωας των παιδικών παραμυθιών που συνόδεψε τα παιδικά μας χρόνια. Μας έκανε να ταξιδεύουμε σε κόσμους μυθικούς όπου όλα μπορούσαν να συμβούν! Η Neverland ήταν ο παραδεισένιος τόπος που κάθε παιδί ήθελε να βρεθεί κι επειδή η Neverland υπάρχει μόνο στα όνειρά μας κλείναμε τα μάτια πιτσιρικάδες και πετούσαμε στα ουράνια μαζί με τον Πήτερ Παν... Ξεχνούσαμε κάθε έγνοια και χαμογελούσαμε!

Το δικό μου παιδικό παραμύθι ήταν ποδοσφαιρικό κι είχε έναν άλλο Πήτερ Παν... Θαρρείς και το θέλησε η μοίρα κι ο Πέτρος Πανόπουλος, παραφράζοντας τ΄όνομά του, έγινε ο δικός μου Πήτερ (Πέτρος) Παν (-όπουλος)! Κλείνω τα μάτια και ταξιδεύω στην δική μου Χώρα του Ποτέ... στο γήπεδο της Λαμίας, εκεί που ο Πήτερ Παν του ποδοσφαιρικού μου παραμυθιού πέρασε κι άπλωσε την αστερόσκονή του! Ο δικός μου Πήτερ Παν άφησε τη Λαμία και πέταξε ψηλά, πολύ ψηλά και μαζί του ζώντας το ποδοσφαιρικό μου παραμύθι πέταξα κι εγώ στα χρόνια που ακολούθησαν. Κλείνω τα μάτια και φέρνω στο νου μου τον Πήτερ Παν στα χρόνια της νιότης δοξασμένο πρωταθλητή...

Δεν είχα την τύχη να δω τον Πέτρο Πανόπουλο ν΄αγωνίζεται. Μεγάλωσα όμως με τις διηγήσεις του πατέρα μου για τον μοναδικό Λαμιώτη ποδοσφαιριστή που έπαιξε ποτέ σε ομάδα του Π.Ο.Κ., για τον Λαμιώτη ποδοσφαιριστή που έβαλε πολύ ψηλά τον πύχη για όσους επιδιώξουν να τον ξεπεράσουν αφού πάτησε το χορτάρι του ναού του ποδοσφαίρου σε τελικό κυπέλλου πρωταθλητριών... Ο Πήτερ Παν του ποδοσφαιρικού μου παραμυθιού με ταξίδεψε μέχρι το Γουέμπλεϋ! Ίσως η σημερινή γενιά των πιτσιρικάδων να έχει δικούς της ήρωες τα παιδιά της εθνικής που πήραν το κύπελλο το 2004 και γι αυτούς ο μύθος του Πέτρου Πανόπουλου να μην υπάρχει... όμως ακόμα και σ΄αυτή την νέα γενιά ηρώων υπάρχει λίγη απ΄την αστερόσκονη του Πήτερ Παν προσωποποιημένη στον τερματοφύλακα της ομάδας, στον Αντώνη Νικοπολίδη. Ο Αντώνης Νικοπολίδης δούλεψε στα πρώτα χρόνια της καριέρας του έχοντας σαν προπονητή στον Παναθηναϊκό τον Πέτρο Πανόπουλο.
Κάθε φορά που κλείνω τα μάτια για να βυθιστώ στο ποδοσφαιρικό μου παραμύθι, έρχεται η μορφή του ποδοσφαιριστή της Λαμίας, του Πήτερ Παν, που έφτασε μέχρι το θρυλικό Σαντιάγκο Μπερναμπέου κι έφυγε ανίκητος από την μεγάλη Ρεάλ Μαδρίτης!


Ο Πέτρος Πανόπουλος είναι ο ζωντανός μύθος του Α.Σ. Λαμία! Αγωνίστηκε στην ομάδα την πρώτη χρονιά της ίδρυσής της προερχόμενος από την Παλλαμιακή. Το 1968 ανακυρήχθηκε από τους αθλητικογράφους κορυφαίος τερματοφύλακας της Β΄εθνικής. Το 1969 μεταγράφηκε στον Παναθηναϊκό και κατέκτησε το νταμπλ με τους πράσινους την περίοδο 1969-70. Την περίοδο 1970-71 έφτασε μέχρι τον τελικό του κυπέλλου πρωταθλητριών. Στη συνέχεια αγωνίστηκε στον Βύζα Μεγάρων, επέστρεψε για ένα χρόνο στον Α.Σ. Λαμία κι έκλεισε την ποδοσφαιρική του καριέρα στον Α.Ο. Χανιά το 1979.

Στη δύσκολη περίσταση του καλοκαιριού, όταν ο Α.Σ. Λαμία χρειάστηκε τη βοήθειά του ο Πέτρος Πανόπουλος φώναξε παρών! Ήρθε να προσφέρει τις υπηρεσίες του ως προπονητής της ομάδας. Η παρουσία του στην ομάδα αποτέλεσε εγγύηση τόσο για τους παίκτες που ήρθαν αλλά και για την συστράτευση στην προσπάθεια για πολλούς ακόμα ανθρώπους. Έχτισε την ομάδα και μέχρι ν΄απομακρυνθεί από τον πάγκο της με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου είχε απολογισμό 7 νίκες, 4 ισοπαλίες και 3 ήττες.
Θέλω εδώ να αποκαλύψω κάτι που από τα μέσα Οκτώβρη μου είχε πει ο Πέτρος Πανόπουλος σε μια συζήτησή μας μετά από προπόνηση της ομάδας στην Νέα Άμπλιανη. Μου είχε πει ότι αυτή η ομάδα που φτιάχτηκε κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες θα χτίζεται συνεχώς. Θ΄αποκτούσε σταδιακά ομοιογένεια. Δεν θα έπαιζε καλό ποδόσφαιρο, δεν μπορούσε να παίξει καλό ποδόσφαιρο αμέσως. Τον ενδιέφεραν τα αποτελέσματα, ήθελε να κάνει νίκες και δούλευε με αυτό το σκεπτικό.

Ο Πήτερ Παν του ποδοσφαιρικού μου παραμυθιού δεν θα καθήσει στον πάγκο της ομάδας στα επόμενα παιχνίδια. Ελπίζω λίγη από την αστερόσκονή του να έμεινε πάνω στην ομάδα μας...



Πήτερ Παν σ΄ευχαριστώ που δεν λιποψύχησες το καλοκαίρι! Κρατάω την υπόσχεσή σου απ΄το 2003 ότι δεν θα εγκαταλείψεις ποτέ την ομάδα και σε περιμένω να καθήσουμε μαζί στην κερκίδα της Neverland αφού μοιραζόμαστε τον ίδιο πόθο και μας κατατρώει το ίδιο σαράκι...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα δημοσιεύονται μόλις επιβεβαιωθεί ότι το περιεχόμενό τους ακολουθεί τους παρακάτω κανόνες:

1. Δεν προσβάλουν τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα των πολιτών.
2. Δεν θίγουν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων.
3. Δεν διευκολύνουν ή ενθαρρύνουν την τέλεση αξιοποίνων πράξεων και προσβάλλουν τα κρατούντα ήθη και την δημοσία αιδώ.
4. Δεν αντίκεινται στις διατάξεις του τηλ/κού νόμου, του κώδικα δεοντολογίας άσκησης τηλ/κών δραστηριοτήτων, των νόμων περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και των νόμων περί προστασίας των καταναλωτών.